چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ |۱۴ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 18, 2024
تصاویر/دیدار مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام با نماینده ولی فقیه در استان

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی‌تبار بر اهمیت تبیین و معرفی نقش مردم ایلام در هشت سال دفاع مقدس تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین اله‌نور کریمی‌تبار نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام، در دیدار با مدیرکل و کارکنان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس، بر اهمیت تبیین و معرفی نقش مردم ایلام در هشت سال دفاع مقدس تأکید کرد.

وی با اشاره به حماسه‌های بزرگ رزمندگان در دوران دفاع مقدس، اظهار داشت: این حماسه‌ها و اسوه‌هایی که هنوز ناشناخته مانده‌اند، باید با استفاده از ابزارهای هنری مانند فیلم و کتاب به جامعه معرفی شوند.

امام جمعه ایلام بر ضرورت بازگویی زوایای مختلف دفاع مقدس به زبان هنر برای نسل جوان تأکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی‌تبار با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه دفاع مقدس یک گنجینه بزرگ است، ابراز کرد: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و ایستادگی ملت، ایران اسلامی به کشوری مقتدر در سطح دنیا تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه معادلات جنگ‌های نظامی به واسطه دفاع مقدس تغییر کرد، گفت: وحدت و انسجام مردم ایران، جلوه‌های ایثار و فداکاری و قدرت دفاعی از دستاوردهای این دوران است که باید برای نسل جوان بازگو شود.

امام جمعه ایلام، بر لزوم نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بهره‌گیری از هنرهای مختلف تأکید کرد و یادآور شد: باید زمینه‌ای فراهم شود که تحولات روحی و معنویت جبهه‌ها و دفاع از کشور به جامعه معرفی شود.

وی بر ضرورت احیای اعتبار برای نشر ارزش‌های دفاع مقدس و اختصاص یک درصد از بودجه ادارات به این امر تأکید کرد و گفت: موزه دفاع مقدس باید متناسب با نقش مردم استان ایلام در این دوران باشد و تاریخ دفاع مقدس را به خوبی بیان کند.

وی تصریح کرد: هفته دفاع مقدس فرصت مناسبی است که دین خود را به شهدا و معرفی فرهنگ دفاع مقدس ادا کنیم و مادران و همسران شهدا باید به عنوان الگوی صبر و مقاومت معرفی شوند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha